Skip to content
Weboldal és bizalomépítés

Hogyan segítheti a weboldal a bizalom kiépítését? 2. rész

A blogsorozat 1. részében már olvashattál pár olyan elemről, amelyek segítik a Látogatókkal szembeni bizalom és hitelesség kiépítését, növelését a weboldalon. Ebben a részben további tartalmi és technikai részt nézünk meg a weboldal teljes egészére kiterjedően, ezáltal komplexebb tudásanyag áll majd a rendelkezésedre.

Ha lemaradtál volna az 1. részről, akkor ide kattintva olvashatod el.

A kommunikáció és a weboldal kapcsolata:

A célközönségnek megfelelő kommunikáció az összes reklám anyagra, marketingre, weboldaladra és közösségi média felületedre ki kell, hogy terjedjen, így erre kifejezetten nagy kell fordítani. Ismerd meg minél jobban a célközönségedet!

Végezz kutatómunkát – nézz meg Facebook csoportokat/fórumokat, ahol a célközönséged összegyűlik, olvasd el a posztokat, témaköröket, mik azok, amik érdeklik őket. Vagy olvass el 1-1 hasonló termékkel, szolgáltatással kapcsolatban értékeléseket, gyűjtsd össze mi az, amivel elégedettek és mi az, amivel nem. Ezt követően alakítsd ki a saját kommunikációdat.

Legyen egyértelmű, világos, hogy mit szeretnél mondani, és ezt a célközönséged nyelvén kommunikáld. Ne bonyolítsd túl a mondatokat, és ne „szakmázz”, ha csak nem szakértőknek, szakmabelieknek írsz tartalmakat.  A hosszú, tagolatlan szövegeket szintén kerüld. A többség gyorsan át pásztázza az írásodat, emeld ki (vastagítással, dőlt betűkkel) a lényegi részeket, így segítségre lesznek a tartalmat illetően.

Legyen világos, egyértelmű és közérthető az írásod!

Kommunikáció a weboldalon

Helyesírás:

Sajnos a legjobb igyekezetünk ellenére is előfordulhat, hogy elgépelünk, elírunk 1-1 szót, amikor tartalmat gyártunk. Azonban, ha ez sűrűn előfordul és mindemellett még a helyesírás is rossz egy weboldalon, akkor az nagy mértékben csökkentheti az adott cég/vállalkozás iránti bizalmunkat.

Ha tartalmat írsz inkább nézd át többször, ha pedig online megoldást keresnél, akkor próbáld ki a különböző online helyesírás-ellenőrző programokat, bővítményeket. Ezeket könnyedén telepítheted a böngésződbe és az elgépelt, helytelenül írt szavakat is megjelölik Neked, így még könnyebb dolgod van?

Letölthető elemek, linkek:

Amennyiben van a weboldaladon olyan tartalom, amit a Látogató közvetlenül letölthet bizonyosodj meg róla, hogy ezek valóban működnek! A linkek is vezessenek ahhoz a tartalomhoz, amit Te szeretnél megmutatni. Ha helytelen a link, rossz helyre navigál, olyan tartalomhoz, ami nem él, esetleg megszűnt az eltántoríthatja az oldalunkra látogatókat.

Most pedig jöjjön néhány technikai elem:

SSL tanúsítvány:

Az SSL (Secure Sockets Layer) tanúsítvány célja, hogy az információt tároló tárhely és a honlapodat meglátogató Felhasználó böngészője közti kapcsolatot titkosítsa, ezáltal egy biztonságos csatornát hoz létre. Ezzel a személyes adatokat (email cím, jelszó, bankkártya adatok egy online vásárlás során stb.) megvédi, és csökkenti a visszaélések kockázatát. Ezt ma már a legtöbb tárhelyszolgáltatónál lehet igényelni, így, ha még Neked nincs, akkor mindenképpen vedd fel a kapcsolatot Velük!

Hogyan láthatod, hogy egy weboldal rendelkezik SSL tanúsítvánnyal?

Ennek két látható jele is van: az SSL tanúsítvánnyal biztonságossá tett weboldalak címében a https:// előtag szerepel, amely a biztonságos http kapcsolatot jelzi. A másik pedig a kis lakat, ami szintén ugyanitt, az URL sávjában szerepel. Ha itt nem látsz lakatot, vagy a „nem biztonságos” felirat szerepel, akkor ne adj meg semmilyen személyes adatot!

Szerencsére az SSL tanúsítvány már egy alap elvárás minden weboldal esetében (egyes weboldalak el is helyeznek egy feliratot a lábrészben, hogy kiemeljék ezt), azonban persze mindig előfordulhatnak kivételek. Ez a biztonsági elem nemcsak az adatok védelme, de a Látogatók bizalmának növelésében is fontos szerepet játszik, valamint a Google is díjazza, ha a Te weboldalad rendelkezik SSL tanúsítvánnyal. 

GDPR – adatvédelmi tájékoztató:

Biztos, hogy ezzel a kifejezéssel is sokszor találkoztál már, mert 2018-ban hazánkban is életbe lépett az Európai Uniós adatvédelmi rendelete. A vállalkozásoknak tájékoztatni kell a Látogatót arról, hogy milyen adatokat gyűjtenek, meddig történik az adatok tárolása stb. Ez is egy olyan elem, amit már minden oldalon kötelező jelleggel fel kell tüntetni és jól látható módon kell feltüntetni.

A rendeletet azért hozták létre, hogy biztonságossá tegye a személyes adatokat és szabályozza azok felhasználását. A GDPR tájékoztató elkészítéséhez, annak tartalmának elkészítéséhez jogász/szakértő segítségét kérd, így biztosan nem lesz gondod vele! Az adatvédelmi nyilatkozatnak, tájékoztatónak jól látható helyen kell szerepelnie, hogy a Látogató könnyen megtalálhassa (a legtöbb esetben ez a lábrészben kerül feltüntetésre).

Biztonság a weboldalon

Cookie (süti) figyelmeztetés:

Fontos része az adatvédelmi tájékoztatónak, ugyanis ezekkel is történik adatgyűjtés, amire fel kell hívni a Látogató figyelmét. A cookie (süti) egy olyan kis fájl, ami akkor kerül a számítógépünkre, amikor felkeresünk egy weboldalt.

Célja, hogy kényelmesebbé tegye az oldalt a látogatók számára, információt gyűjtsön a látogatói szokásokról és például, hogy egy keresés alkalmával sokkal könnyebben és gyorsabban hozzá jussunk az adott termékhez/szolgáltatáshoz.

Minden bizonnyal már Te is találkoztál ilyennek, amikor ellátogattál egy adott weboldalra, mert ezekre a sütikre fel kell hívni a látogatók figyelmét felugró ablak/szalag formájában. Ehhez szükséges még gombokat is elhelyeznünk, ahol a látogató elfogadhatja, illetve beállíthatja, hogy melyik sütik legyenek engedélyezve.

ÁSZF (Általános Szerződési Feltételek):

Az ÁSZF alkalmazása azoknál a szolgáltatóknál fordul elő gyakrabban, akiknél egy adott terméket/szolgáltatást nagy tömeg számára és azonos feltételek mellett értékesít (mint például egy online vásárlás webshopon keresztül).

Ebben az esetben nem kell a vásárlókkal külön-külön megbeszélni a szerződési feltételeket, mert az ÁSZF-ben előre meghatározásra kerül, mind az értékesítésre, mind pedig a szolgáltatások nyújtására vonatkozóan. Az ÁSZF-et az adatvédelmi tájékoztatóhoz hasonlóan kell elhelyezni és feltüntetni.

Impresszum:

A weboldallal kapcsolatos egyéb információk feltüntetésére használjuk. Ebben tüntetjük fel, hogy ki a weboldal szolgáltatója (üzemeltetője), hol található a székhelye, mi az elérhetősége, adószáma stb., valamint a tárhely szolgáltatóját és adatait. Az impresszumot mind egyéni vállalkozások, mind pedig cégek esetében szükséges feltüntetni az oldalon.

Ezennel a végére is értünk a 2. résznek, amelyben további bizalom és hitelesség növelő tippeket olvashattál, ha valamelyik elem hiányzik a weboldaladról, akkor mindenképpen pótold, hogy pozitív hatást érj el a Látogatóidnál!

Nézd meg hogyan készül egy weboldal és én hogyan dolgozom, ha pedig kérdésed lenne keress bátran!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük