Egy weboldal elkészítése nemcsak Nekem, mint webdesignernek jelent kihívást és igényel nagy körültekintést, hanem a Megrendelőnek is. Miért is? – teheted fel a kérdést. Számos olyan, a kivitelezésre/elképzelésre vonatkozó információt, tényezőt kell egy ilyen munkafolyamat során átbeszélni, tisztázni, amelyek elengedhetetlenek a weboldal (vagy egyéb munka) elkészítéshez. És itt jön a képbe az online konzultáció.
Fontos, hogy ezek a kérdéskörök még a munkafolyamat legelején tisztázódjanak, hogy a lehető legjobban működjön a közös munka. Az online konzultáció keretén belül mindezekre (és még sok másra) is kitérünk.
Így akármelyik szolgáltatásomat is választod – legyen szó weboldal készítésről, arculattervezésről, logó készítésről – ingyenes konzultációt/konzultációkat biztosítok, ahol minden részlet a „helyére kerül”.
Mivel a weboldal készítésre vonatkozó kérdéskörök a legkomplexebbek, így ebben a bejegyzésben a weboldal készítésre vonatkozó folyamatokat és a hozzá kapcsolódó online konzultáció menetét járjuk körbe.
Hol zajlik az online konzultáció és meddig tart?
A konzultációk minden esetben online zajlanak – ez rugalmas keretet biztosít mind a két félnek, utazás mentes, és az ország bármely pontjáról kivitelezhető. A konzultációkhoz használt platformok (Google Meet/Zoom) könnyen kezelhetőek és ingyenesen elérhetőek bárki számára. Ha tehát már megvan a konzultáció időpontja, akkor itt fogunk „találkozni”.
A konzultációk időtartama változó, függ az adott szolgáltatástól – így például egy logótervezés esetében 30 perc, míg weboldal készítés esetében 60 perc (vagy több) is lehet a konzultáció időtartama. Ez idő alatt részletesen átbeszéljük és pontosítjuk az elképzeléseidet, a feladat részleteit, tisztázzuk a felmerülő kérdéseket.
Így egy igazán intenzív és tartalmas megbeszélésre számíthatsz (és persze egymást is jobban megismerjük).?
Mivel kell „készülnöd” az online konzultációra?
Az online konzultációt megelőzően egy úgynevezett ’brief’ kitöltését fogom kérni Tőled. Mi is ez a ’brief’ egészen pontosan?
A brief az a dokumentum, amelyben bemutatod Számomra saját vállalkozásodat/szolgáltatásodat, tevékenységedet, célodat, egyéb információkat. (Ezekről részletesebben lentebb még lesz szó).
Ez nagyban segíti majd a közös munkánkat, a hatékony együttműködést. Vonalvezetőként is szolgál a munka tervezése, kivitelezése és értékelése során. Segítségével pedig nemcsak Téged, de a vállalkozásodat is jobban megismerhetem. A konzultáció középpontjában tehát a ’brief’ átbeszélése és pontosítása áll majd.
Mit tartalmaz a ’brief’? Milyen kérdésekre számíthatsz?
A ’brief’ tartalmát legegyszerűbben 3 nagy részre bonthatjuk fel:
- 1. rész: A vállalkozás bemutatása tevékenységre, célcsoportra, termékre/szolgáltatásra vonatkozóan:
Ebben a blokkban az általános kérdések (vállalkozás neve, elérhetőségek, kapcsolattartó stb.) mellett olyanokkal is találkozhatsz, mint: kik alkotják a célcsoportot, kik vásárolják a terméket, mi a vállalkozás tevékenységi köre/cégtörténete/cégfilozófiája, miben más az adott termék/szolgáltatás, mint a konkurencia terméke stb.
- 2. rész: A weboldalra, annak kinézetére és funkcióira vonatkozó kérdéskörök:
Ilyen például, hogy rendelkezel-e már tárhellyel, domain névvel, mi a weboldal célja, milyen felépítésre gondoltál (menüpontok, aloldalak és azok tartalma), milyen kötelező elemekre/funkciókra van szükség, milyen stílus/hangulat/szín jelenjen meg, vagy éppen ne jelenjen meg az oldalon és még sok más. - 3. rész: Egyéb fontos információk:
Határidőre, ütemtervre vonatkozó kérdések, fontos linkek, letölthető anyagok, mellékletek, már meglévő szövegezés az oldalra, hozzáférési adatok bizonyos felületekhez, stb.
Ezek azok a nagy kérdéskörök, amelyekre már az online konzultáció előtt fel kell készülnöd, egy előzetes „házi feladatként” érdemes erre gondolnod.
Természetesen, ha van olyan, amiben bizonytalan vagy, vagy még nem tudod rá a választ, akkor sem kell aggódnod, mert részletesen átbeszéljük majd a ’brief’ tartalmát, és szívesen megosztom a véleményemet is egy-egy elképzeléssel kapcsolatban. 😉
Mi történik az online konzultáció után?
Az első konzultációt követően elkészítem árajánlatomat, amely teljes mértékben a már ismert feladatnak és a Te igényeidnek megfelelően kerül majd kialakításra. Ezt követően pedig, ha elnyeri tetszésedet az ajánlatom elkészítjük a szerződést, előleg beérkezését követően pedig el is kezdődik a munkafolyamat.
A teljes weboldal elkészüléséig többször is konzultálunk majd, bemutatom a terveimet, az oldalt, így még menet közben is lesz lehetőséged, hogy változtatást kérj.
Ha pedig elkészült a weboldal igény szerint betanításra is lesz lehetőséged, így a későbbiekben önállóan is tudod majd kezelni. Természetesen, ha segítségre lesz szükséged a későbbiekben is kereshetsz Engem! ?
Összefoglalás:
Ahogyan láthattad a weboldal készítés egy komplex és összetett feladat, amihez Rád is szükség van, hogy a célnak és az elvárásoknak megfelelően készüljön el az adott munka (weboldal/arculat/logó/egyéb). Az online konzultációk segítenek abban, hogy minden a „helyére kerüljön” és a lehető legeredményesebb legyen az együttműködésünk.
Ez a kis összefoglaló segítséget nyújt abban, hogy jobban megismerd a munkafolyamatot és hogy mire számíthatsz, ha engem választasz a feladat elvégzéséhez. Izgalmasan hangzik igaz? ?
Ha pedig már tudod, hogy mit szeretnél írj egy üzenetet itt, vagy az info@webtervezde.hu email címre és segítek a megvalósításban!
Érdekel a weboldal készítés szolgáltatásom és annak tartalma bővebben is? Látogass el ide és tudj meg többet!