A „Hogyan készült?„ blogsorozat legújabb részében friss munkámat, a Csanádi Style weboldalának újratervezését és a közös munka teljes folyamatát fogom megmutatni, így „közelről” is megszemlélhetitek, hogy hogyan is zajlik egy ilyen feladat.
Mindig nagy öröm Számomra, amikor weboldal újratervezéssel kapcsolatban keresnek meg vállalkozások, hiszen nagyon fontos, hogy weboldalunk bizonyos időközönként frissítéseken, „ráncfelvarrásokon” menjen keresztül. Ezáltal segítve a vállalkozást céljai elérésben, ugyanakkor kielégítse a felhasználói igényeket.
Nagyon sok olyan weboldal létezik, amivel az elkészítést/átadást követően nem foglalkoznak. Pedig ez ugyanúgy egy munkaeszköz, ami a vállalkozásunk része – ezt látogatják az érdeklődők és alakítanak ki véleményt rólunk, valamint vállalkozásunkról. Ezért érdemes és fontos, hogy fejlesszük weboldalunkat (frissítsük az információkat, termékeket, plusz funkciókkal lássuk el az oldalt, stb.).
A weboldal célja, hogy segítse vállalkozásunkat a bevételek növelésében, hozzájáruljon az ismertség növeléséhez, a márka építéshez és potenciális ügyfelek eléréséhez.
Nagyon örültem, amikor Ildikó, a Csanádi Style tulajdonosa megkeresett, hogy a meglévő weboldalát tervezzem újra, és mindemellett ahogyan Ő és a vállalkozása is változott/fejlődött az elmúlt évek során, úgy a weboldal stílusában, arculatában is szeretne változást. Vonzóbb, színesebb, tartalmasabb és látogató vonzóbb weboldal volt a cél.
Mivel Ildikó kérése egy teljesen új arculat kialakítása is volt a weboldal újratervezés mellett, így ez a feladat összetettebb és még izgalmasabb volt Számomra.
Hogyan kezdődött a folyamat? Milyen lépések voltak a weboldal újratervezés során? Milyen lett a végeredmény? Ezeket mutatom meg most Nektek lépésről-lépésre, és szemléltetem előtte/utána képekkel.
Weboldal újratervezés – az első lépések:
Ennél a projektnél első lépésként a Csanádi Style új arculatát kellett, hogy felfrissítsem. Miért volt ez fontos? Azért, mert az arculattervezés során kialakított színek, stílusok, betűtípusok fognak a későbbiekben visszaköszönni az olyan elemeken, mint a weboldal, névjegykártya, levél sablonok stb. Az arculat segít abban, hogy a vállalkozás vizuálisan is megjelenjen, hatást gyakoroljon. Mindemellett segíti a beazonosítást, egyedi és egységes megjelenést biztosít.
Színek tekintetében a fő kérés volt, hogy kék-kékeszöld-zöld, elegáns, nem rikító színek legyenek a jelenlegi kék-fekete-szürke helyett, így az az arculati színeket teljes mértékben újraterveztem. Mivel Ildikó már rendelkezett logóval és azt ugyanúgy szerette volna használni, megjeleníteni, így azon csak kis mértékben módosítottam (a fehér logónak adtam egy hátteret, ami a megújult arculati szín egyike).
A weboldalon megjelenítendő betűtípusokat pedig egyedibbé, és sokkal inkább a vállalkozáshoz illően választottam ki – nőies, elegáns betűtípusokat választottam.
A lenti képen láthatjátok az elkészült arculatot:
Weboldal újratervezés – a főoldal kialakítása:
Miután az új arculat kialakításra került elkezdődhetett a főoldal kialakítása/dizájnolása. Amikor weboldal készítés a feladat első körben mindig a főoldalt készítem el – elkészítését követően mindig egyeztetek az Ügyféllel. Amennyiben tetszik neki a kialakított főoldal, a stílusok, az elrendezések, úgy a többi oldalon is végig vezethetem az általam elképzelteket. Így biztos, hogy a teljes összkép elnyeri majd az Ügyfél tetszését.
A visszajelzések alapján természetesen még módosításra is van lehetőség, ezt követően folytatódhat a munka az aloldalak kialakításával. Ebben az esetben is miután elkészítettem a főoldalt online konzultáció keretében egyeztettem Ildikóval, hogy tetszik-e Neki a látvány, az elképzelésem, ilyen megoldást/megoldásokat gondolt, mit változtassunk stb. A megbeszélést követően pár apróbb módosítást végeztem.
Nézzétek meg összehasonlítva a régi és az új főoldalt:
Mi változott a főoldalon?
- Minden egyes, a weboldalon szereplő kép/ruhadarab az ő keze munkája és ezt szerettem volna a lehető legtöbb módon és formában megmutatni
- Kialakításra került egy számláló, ami Ildikó 20+ éves munkáját foglalja össze
- Megjelentek a valós vásárlói visszajelzések
- A média megjelenéseket is feltüntettük, mert az évek során több szereplése is volt Ildikónak
- Visszatérő elemként megjelent a Csanádi Style logójának virágmintája a visszajelzések, és egyes blokkok háttereként, az arculati színek ismétlődése mellett
- A színek, a betűtípusok az új arculatnak megfelelően kerültek kialakításra és visszatérő elemekként jelennek meg a teljes weboldalon
- Átláthatóbb és a navigálást segítő, kategóriának/szolgáltatásnak megfelelő menüpontok kerültek kialakításra
- A szolgáltatások már a főoldalon is bemutatásra kerültek
- A közösségi média felületek több helyen is megjelennek, átnavigálva az adott felületre (youtube, instagram, facebook)
- Modernebb, stílusosabb megjelenést kapott aloldalakkal ellátva (a korábbi oldal egy one page, azaz egy oldalas weboldal volt)
- A képeket szintén lecseréltük élettel telibb, az adott szolgáltatásnak megfelelően kiválasztva és megjelenítve
- Reszponzív lett a teljes weboldal, így mobilon nézve is ugyanolyan élményt nyújt
- Google Analytics bekötésre került, így már a látogatói statisztikák is elérhetőek a későbbiekben
Weboldal újratervezés – aloldalak kialakítása:
Az aloldalak esetében az egyik fő feladat az volt, hogy külön-külön jelenjenek meg és kerüljenek bemutatásra a Csanádi Style által nyújtott népszerű ruhatípusok/szolgáltatások. Így összesen 6 külön aloldal készült el (menyasszonyi ruhák, menyecske ruhák, vintage/retro/pinup stílusú ruhák, férfi ruhák, alkalmi ruhák, kiegészítők).
így már nem „ömlesztve” jelentek meg Ildikó munkái, hanem külön kategóriaként, leírásokkal, képekkel, fontos információkkal együttesen.
Az aloldalak kialakítását követően újabb online konzultációt tartottunk. Átbeszéltük az aloldalak szöveges tartalmát, a megjelenő képek végső sorrendjét, azok képaláírását és egyéb felmerülő igényt, kérést.
A kért módosítások elvégzését követően ilyenek lettek az aloldalak:
Mivel egészültek ki az aloldalak?
- Az adott szolgáltatásra/kategóriára jellemző képek kerültek bemutatásra
- Kapcsolatba lépési lehetőség/üzenetírási lehetőség feltüntetése
- Valós vásárlói visszajelzések feltüntetése
- A szolgáltatás és megrendelés menetének leírása
- Egyéb, a ruha készítéssel kapcsolatos szolgáltatások feltüntetése
- Leírás az adott ruha típusokhoz, személyesebb hangvétellel
Weboldal újratervezés – kapcsolati oldal:
A korábbi kapcsolat felvételi rész szintén módosításra került. Külön aloldalként, a nyitvatartásra, műhelyi látogatással kapcsolatos információkkal, valamint üzenetküldési lehetőséggel egészült ki.
Az utolsó lépések – összefoglalás:
Azt követően, hogy minden egyes rész kialakításra és jóváhagyásra került nem maradt más, mint hogy a weboldalt átköltöztessük, élesítsük, a látogatók előtt „megnyissuk”. A weboldal átadást egybekötöttük betanítással is, így alap információk módosítását, képek feltöltését Ildikó is eltudja végezni.
Összességében hatalmas átalakuláson ment keresztül a weboldal, illik ahhoz, amit a Csanádi Style képvisel. Modernebb, átláthatóbb, vonzóbb, nőiesebb, aktuális tartalmakkal ellátott weboldal készült.
Ildikóval nagyon szerettem együtt dolgozni, mindig lelkes és vidám volt, minden részletet/elemet alaposan át tudtunk beszélni. Nyitott volt az új ötletekre, észrevételekre és újdonságokra.
Olvassátok el Ildikó visszajelzését is a közös munkánkról:
„A Webtervezde tulajdonosával Helgával szinte azonnal megtaláltuk a közös hangot. Tudta, és érezte milyen weboldal is az álmom. Nagyon segítőkész és maximalista volt végig. Mindent megtett, hogy a legtökéletesebb weboldalam megszülethessen. Bátran ajánlom mindenkinek!”
– Csanádi Style
Ez úton is köszönöm, hogy a Webtervezdét választotta a weboldal újratervezés feladatához, és sok sikert kívánok a Csanádi Style-nak! ?
Ha pedig Te is weboldalad újratervezésén gondolkozol, akkor keress bátran itt, vagy írj egy üzenetet az info@webtervezde.hu email címre és én segítek!