Skip to content
Weboldal és a bizalomépítés

Hogyan segítheti a weboldal a bizalom kiépítését? 1. rész

Minden bizonnyal már sok helyen olvashattad, hogy a saját weboldal hogyan válhat a vállalkozásunk egyik kulcselemévé és mennyi előnnyel jár a létrehozása. Ha már csak abba gondolunk bele, hogy a weboldal 0-24 „dolgozik” és segít az ügyfélszerzésben, eladásban, akkor mindenképpen érdemes a weboldal minden előnyét kihasználni és kiépíteni a benne rejlő lehetőségeket, hogy segítsen Téged!

Megvan a weboldal, de mik legyenek az alapok?

Ha már megvan a weboldalad és új ügyfeleket, látogatókat szeretnél szerezni, akkor érdemes néhány dolgot szem előtt tartani, amik segítenek az ügyfelek bizalmának kiépítésében és a hitelességed növelésében, ezáltal nagyobb lesz az esélye, hogy Téged választanak.

Ebben a részben néhány, a weboldal tartalmára vonatozó tippet szeretnék Veled megosztani, amelyeket érdemes feltüntetni, ha azt szeretnéd, hogy a weboldalad bizalmat keltsen a látogatókban, a lehető legtöbbet tudják meg Rólad, a vállalkozásodról, a termékeidről és ezzel hozzájáruljon a választáshoz. Hiszen, ha belegondolsz Te is mindent szeretnél tudni az adott termékről és a vásárlás folyamatáról, igaz? ?

Nézzünk is meg néhány ilyen fontos elemet, területet, amiket mindenképpen érdemes feltüntetned, ha elégedett látogatókat szeretnél.

Mutasd be mivel foglalkozol és hogyan dolgozol:

Írj pár sort magadról, arról, hogy ki vagy, mivel foglalkozol, hogyan dolgozol, milyen eszközökkel, mi a célod, milyen értékeket képviselsz. Ismerjenek meg a látogatók, helyezz el fényképet Magadról, így arcot is tudnak majd társítani Hozzád és a vállalkozásodhoz. Mindemellett a hitelességedet növelheted, ha bemutatod néhány korábbi munkádat is. Érdemes referencia munkákat bemutatnod, így láthatják, hogy hogyan végzed a munkádat, mire vagy képes, milyen a stílusod.

Ügyfélvélemények, visszajelzések:

Ügyfélvéleményt, visszajelzést, értékelést feltüntethetsz a referencia munkáknál is. Ha már voltak munkáid/megbízásaid kérj visszajelzést az Ügyféltől (milyen volt a közös munka, milyen lett a végeredmény, milyen hatással volt a munkád például az ő vállalkozására). A visszajelzések a Látogatót is segítik abban a döntésében, hogy Téged/termékedet válasszák, ha sok pozitív visszajelzéssel találkoznak az alátámasztja, hogy az adott termék/szolgáltatás valóban minőségi.

Visszajelzés a weboldalon

Egyéb információk:

Jelenjen meg minden fontos információ a weboldalon, így könnyítheted a Látogatók döntését, hiszen egy helyen szerepel minden, ami érdekelheti őket a termékedről/szolgáltatásodról. Nem kell külön utána járni 1-1 kérdéskörnek, könnyebben tudnak majd dönteni.

Itt gondolok a korábban említett referencia munkák mellett, az árakra, elérhetőségekre, nyitva tartásra, közösségi média felületekre, ahol még többet tudhatnak meg a munkádról (Facebook, Instagram, Twitter, Youtube) – persze ezeket akkor érdemes kiemelni, ha van is rajtuk gyakran frissülő, releváns tartalom, ami a célközönségnek, érdeklődőknek szól.

Tüntesd fel a vásárlás folyamatát, vásárlással kapcsolatos információkat:

Írd le, hogyan tudnak Tőled vásárolni, például online megrendelés keretében vagy üzeneten/telefonon keresztül, mennyi a várható feldolgozási idő, mennyi a várható szállítási idő. Hogyan és hol tudnak érdeklődni a termékkel kapcsolatban, amit rendeltek, milyen elérhetőségeket érdeklődhetnek stb.

Fotók, videók elhelyezése

A referencia munkáidat fotókkal is kiegészítheted az adott termékről/szolgáltatásról. Figyelj arra, hogy a képek ne legyenek túl kicsik, rossz felbontásúak, elmosódottak, pixelesek látszódjanak rajta a lényegi részek. Ezeket a képeket galériába is rendezheted, vagy slide showként (körhintaszerűen követik egymást a képek) is megjelenítheted. Kattintásra ezek fel is nagyíthatóak, így még alaposabban szemügyre lehet venni őket.

Vagy, ha inkább videót helyeznél el, akkor arra is van lehetőséged, itt érdemes arra figyelni, hogy ne automatikusan induljon el az adott videó a weboldalon, mert zavaró lehet a Látogatóknak. Azonban népszerű megoldás, hogy a nyitóoldalon, a háttérben, hang nélkül fut a videó – ami látványos megoldás lehet.

Elérhetőségek a weboldalon:

Ezeknél az információknál olyan kapcsolatba lépési lehetőségeket adj meg, amelyeken valóban elérhető vagy, tudod figyelni. Ha telefonszámot is megadsz, akkor tüntesd fel, hogy mikor kereshetnek , mennyi időn belül felelsz a megkeresésre/hívod vissza az adott félt, mettől-meddig lehet érdeklődni, melyik napokon. És ami fontos, hogy ezek a kapcsolatbalépési lehetőségek ne legyenek „eldugva” az oldalon, könnyen megtalálható legyen Mindenki számára.

Ebben az írásban főleg a tartalmi részekre helyeztem a hangsúlyt és azt igyekeztem kiemelni, amelyek a bizalomépítésben játszanak fontos szerepet. A 2. részben további tippeket osztok majd meg Veled, amik a segítségedre lehetnek.

A 2. részt itt éred majd el.

A Te weboldaladon szerepelnek ezek az elemek? Miket emelnél még ki?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük