Az elmúlt időszak megnövekedett feladatainak, projektjeinek köszönhetően (ami nagyon szuper!) a hosszabb tartalmak gyártása háttérbe szorult, így kissé lemaradtam ezek publikálásával. Most igyekszem újra felvenni a fonalat és gyártani a hasznos, érdekes tartalmakat, valamint friss híreket a Webtervezdéről.
A közelmúltban részt vettem az ANKA Optika által kiírt logópályázaton. Ennek tapasztalatairól, eredményéről olvashattok bővebben és láthatjátok az elkészült terveket is a legfrissebb bejegyzésemben.
A Pályázaton való részvétel
Több, különböző felületen is figyelem az éppen aktuális logó/arculattervezéssel kapcsolatos pályázatokat, ezeken olykor-olykor részt is szoktam venni, ha időm engedi és megfelelő idő áll rendelkezésemre még a beadási határidőig. Általában olyanokon veszek részt, amilyenekkel még nem volt szerencsém dolgozni – olyat, amit még nem kértek tőlem ügyfelek – vagy olyan tematikájú, ami eltér az eddigiektől.
Az ANKA Optika pályázatával azonban egy Facebookon, egy hirdetés keretén belül találkoztam. A kiírás szerint a családi vállalkozás elérkezettnek látta az időt, hogy megújuljon és egy fiatalosabb, modernebb, a jelen kor kihívásainak megfelelő logóval tegye ezt meg.
Ez a pályázat azért fogott meg, mert szimpatikus és részletes volt maga a kiírás, valamint az, hogy egy családi vállalkozásról van szó, ami a vállalkozás nevével nagymama előtt tiszteleg külön felkeltette az érdeklődésemet.
Így tehát miután elolvastam a részletes kiírást és megnéztem a vállalkozás weboldalát úgy döntöttem elindulok én is ezen a versenyen. Gyakorlásként (új tematika), portfólió bővítésként és további tapasztalatszerzésként egyaránt hasznosnak gondoltam.
Kritériumrendszer és feltételek
A pályázati kiírás szerint a vállalkozás szerette volna a jelenlegi logót felfrissíteni, fiatalítani, ami a jelen kor kihívásainak megfelel.
Továbbá az alábbi kritériumoknak kellett megfelelnie a logónak:
- A logóban szerepelnie kellett az optika nevének (ANKA Optika) és szlogenjének (A szeme DOKTORA!)
- Az optika színeivel egyező logó legyen – aminek fő színei a sárga, fekete és fehér. Ehhez a weboldal stílusa, színei adtak további támpontot
- Az ügyfelek magyar, ukrán és orosz ajkú gyerekek (5+ évesek) és szüleik. Valamint a 45+ éves korosztályból tevődik össze, így a logónak mindenki számára értelmezhetőnek és átláthatónak kellett lennie
- A pályamunkákat az ügyvezető egyszemélyben bírálja majd el és abban az esetben hirdetnek nyertest, ha az valóban képviseli az optikát
A pályamunka háttere
Amikor a pályamunkámat beadtam a „modern/játékos/sokoldalú” szavakkal láttam el, amik az általam készített logót a leginkább jellemezték és úgy gondoltam, hogy a kiírásnak, a vállalkozás stílusának is megfelel.
Készítettem egy több oldalas pdf dokumentumot is (útmutatót), ami végig vezeti az olvasót a logó különböző variációin, annak szimbólumrendszerén, a felhasznált színeken/fontokon, valamint a logók különféle megjelenítési módjain.
A pályázatra összesen végül 4 logó verzióval készültem, illetve azok különböző alternatív formáival – fekete és fehér megjelentésben egyaránt.
A tervezés során szerettem volna olyan logókat megalkotni, amik a vállalkozás nevének feltüntetése nélkül is működnek – asszociálhatnak rá a fiatalok és idősebbek is – és változatosan, sokoldalúan felhasználhatóak a különböző megjelenési felületeken (online, offline megjelenés, ajándéktárgyak, céges pólók stb.).
A kiírásnak megfelelően a modern megjelenést tartottam szem előtt, mindemellett szerettem volna egy kis játékosságot is belecsempészni a logókba.
Az elkészült logók és szimbolikájuk
Az általam beküldött első és a második verzió egymástól a színek felhasználásában különbözött, de a felépítésük/variációik és szimbolikájuk azonos volt.
Ezek így néztek ki:
A logóban elhelyezésre került egy nagy kör (az „A” betű mögött), ami az egység, összetartozás, örökkévalóság szimbólumaként is ismert. Nyugalmat és biztonságot áraszt akárcsak egy család. Ez a vállalkozás családi hátterére, a vállalkozás mikéntjére utal.
A hangsúlyos és nagyméretű „A” betű segíti a beazonosítást, valamint a vállalkozás nevének eredetére utal ezzel is emléket állítva a nagymama emlékének.
A szemüvegkeret megjeleníti a vállalkozás profilját, aminek segítségével mind a fiatalok, mind pedig az idősebb korosztály könnyedén asszociálhat az optikára.
A kisebb kör, ami a szemüvegkeretnél került elhelyezésre az „O” betűre utal, azaz az optika szóra. Így a teljes név kiírása nélkül is alkalmazhatóvá válik a logó.
A narancssárga szín a második verzióban a weboldal dizájnjával, színhasználatával egyezik meg. Szimbolikáját tekintve ugyanaz mondható el róla, mint az első verzióról.
A harmadik és negyedik verzióban a szemüvegkeret mellett, a szemüveg lencséjével is „játszottam”, annak íve fontos szerepet kap a logóban. Itt szintén készült egy fekete-citromsárga verzió és egy fekete-narancssárga-citromsárga verzió.
Ezekben a logókban az eltérő elem a már említett szemüveg lencse, aminek különlegessége, hogy ovális formája egyúttal az előtte lévő „A” betű vonalát is megformálja.
Annak érdekében, hogy minden „A” betű azonos legyen, ami a logóban szerepel, mindegyik betű megkapta ezt az ovális ívet. Ezzel egy különlegesebb megjelenést nyújtva.
Annak érdekében, hogy a logókat könnyebb legyen elképzelni egy-egy munkaruházaton, vagy cégérként/kirakati elemként készítettem egy prezentációt, ami az elkészült logókat a különféle megjelenítési formákban ábrázolja. Ezek szintén a pályamunkám részei voltak.
Eredményhirdetés és tapasztalatok
A nyertes logó kihirdetése a pályamunkák leadását követően viszonylag gyorsan (2-3 hét maximum) megtörtént. A későbbi publikációk szerint, összesen 59 pályázó küldte be a terveit, amiből kiválasztásra került a nyertes mű.
Sajnos a győztes ezúttal nem az én munkám lett, azonban a pályamunka leadását követően elismerő és pozitív visszajelzést kaptam a prezentációmra, annak összetettségére, aminek szintén örültem.
Mindenképpen jó tapasztalat és élmény (a megmérettetés izgalma) volt számomra a versenyen való részvétel, az eredménytől függetlenül. Kreatív és érdekes feladat volt, az elkészült munkám pedig tovább bővítheti a portfóliómat. 😊
Gratulálok a győztesnek és sok sikert kívánok az optika csapatának ezúton is!
Kíváncsi vagy a Webtervezde háza táján zajló eseményekre, mindennapokra, éppen aktuális munkáimra? Akkor kövess Facebookon és Instagramon is!
A Webtervezde szolgáltatásairól bővebben itt találsz információt, hasznos tartalmakért pedig látogass el ide.
Ha pedig úgy határozol bizalmat szavazol Nekem, hogy közösen dolgozhassunk, úgy írj egy üzenetet az info@webtervezde.hu címre és beszéljünk a terveidről!