Saját blog indításában gondolkozol, de nem tudod, hogyan kezdd el? Miről írj? Vagy van már blogod és csak egy kis ihletre lenne szükséged? Kifogytál esetleg a témákból? Akkor ez a bejegyzés segítségedre lesz! Összegyűjtöttem 20+ blogbejegyzés ötletet, amit átalakíthatsz és felhasználhatsz a saját blogodhoz, inspirálódhatsz belőlük.
Veled is előfordult már, hogy nem jutott eszedbe út ötlet, téma, amiről írnál? Hiába ültél a gép előtt? Ilyenkor jól jön a kutató munka és az ötletgyűjtés, ami plusz löketet adhat és segíthet az írásban. Ha blog indítást tervezel, vagy van már blogod, de plusz ötletekre, témákra lenne szükséged, nem kell aggódnod, mert az alábbi listában szereplő blogbejegyzés ötletekből biztosan lesz olyan, amit tudsz majd használni!
20+ blogbejegyzés ötlet:
Bemutatkozás, év értékelés:
1 .Bemutatkozó poszt: Ha még nem ismernek Téged és a vállalkozásodat, akkor érdemes készítened egy blogbejegyzést arról, ki vagy Te és mivel foglalkozol. Írd le hogyan dolgozol, miért ezt a szakmát választottad, hogyan kezdted el a vállalkozásodat és így tovább. Jöhetnek új követők, akik nem ismernek még Téged, így ezt a bejegyzést több alkalommal is megoszthatod.
2. Év értékelő, év összefoglaló: Az év végéhez közeledve csinálj egy blogbejegyzést arról mi történt Veled és a vállalkozásoddal az elmúlt év során. Foglald össze azokat a munkákat, megbízásokat, amiket csináltál, statisztikát is készíthetsz (például hány Ügyfeled volt az adott évben, hány projekten dolgoztál stb.).
Vond le a tanulságokat, fejtsd ki a gondolataidat, készítsd elő a jövő évedet. Mi az, amit el szeretnél érni a következő évben, mire kell nagyobb figyelmet fordítanod, mi az, ami az adott évben működött, de például az előző évben nem. Nagyon sok mindenre kitérhetsz egy ilyen bejegyzésben. Ez másoknak is hasznos lehet, mert elképzelhető, hogy hasonló cipőben jár, mint Te.
Szolgáltatásról, vállalkozásról bővebben:
3. Szolgáltatás/termék bemutatása: Mutasd be a saját termékedet/szolgáltatásodat (hogyan működik, milyen hatása van, hogyan kell jól használni stb.) vagy olyan terméket, amit Te is szívesen használsz a munkád során. Ajánlhatsz és össze is hasonlíthatod a termékeket.
Sok videós tartalom szól a termék összehasonlításról, amiben minden részletre kitérnek, összefoglalják az adott termék előnyeit/hátrányait. A vásárló pedig maga döntheti el, hogy melyik az, amelyik számára a legjobb választás.
4. Új technológia/új eszköz bemutatása: Történt valami újdonság a szakmádon belül? Hatékonyabb eszközök, folyamatok jelentek meg? A vállalkozásod valamilyen új technológiával dolgozik? Mutasd be ezeket és fejtsd ki a véleményedet. Írd le milyen hatással volt vállalkozásodra az újdonság, milyen előnyökkel jár az alkalmazásuk, hogyan lehet ez az Ügyfelek segítségére.
5. Esettanulmány: Az esettanulmányokat mindenki szereti és népszerű témák. Az ilyen típusú bejegyzésekben bemutathatod 1-1 munkádat, amit egy Ügyfélnek készítettél, és azt, hogyan tudtatok együttműködni, milyen eredményekkel zártátok a közös munkát, milyen előnyhöz jutott így az Ügyfeled (például több megrendelést kapott, könnyebb lett a munkavégzés stb.). Leírhatod milyen nehézségek merültek fel és azt hogyan oldottátok meg.
Az esettanulmányok megmutatják az érdeklődőknek, hogy Veled érdemes együtt dolgozni!
6. Előtte-utána állapot: Az esettanulmányhoz hasonló bejegyzés lehet, illetve annak egy kiegészítése. Írd le, hogy az adott Ügyfeled mit tapasztal az elmúlt időszakban, amíg a Te szolgáltatásodat/termékedet használta. Készíts hozzá képeket, statisztikákat is. Mesélje el Ügyfeled a pozitívumokat, milyen hatások érték Őt ez idő alatt.
Útmutatók, tájékoztatók:
7. Probléma és megoldás: Ha már tudod, hogy milyen problémák, nehézségek merülnek fel a célközönséged körében, akkor erre nyújthatsz megoldást. Segítsd őket tippekkel, tanácsokkal, technikákkal!
8. Csekklista: Sokszor jól működő tartalom, ha 1-1 folyamatot pontról-pontra kifejtesz. A lebontott lépéseket könnyedén követhetik az Érdeklődők és sokkal könnyebben emészthető tartalom, mint egy szöveges útmutató. Minden témára vonatkozóan elkészíthető egy csekklista.
9. GYIK (gyakran ismételt kérdések): Biztos vagyok benne, hogy vannak olyan kérdések, amelyek sűrűn előfordulnak a vásárlóid részéről. Érdemes ezeket összegyűjteni és kérdés-felelet formában megjeleníteni, mert valószínű, hogy más érdeklődőkben is megfogalmazódtak ezek a kérdések, így egyszerűen választ kaphatnak rá. Hasznos blogbejegyzés készülhet belőle!
10. Statisztika: A statisztikai adatok bemutatása, megjelenítése nagyon népszerű és kedvelt bejegyzés. Ha van a saját munkádhoz kapcsolódó, vagy tanulmányra épülő statisztikád, akkor oszd meg és készíts elemzést belőle. Ne feledkezz meg a megjelenésről sem – legyen színes, mutatós, látványos az infografikád!
11. Hogyan kezdd el/ hogyan csináld: Szintén jó blogbejegyzés ötlet a „Hogyan kezdd el/Hogyan csináld„ amiben egy problémára nyújtasz megoldást. Készíts hozzá videót, képeket, dokumentáld a folyamatot lépésről-lépésre.
Ez nagy segítségére lesz annak, aki valami újba kezdene (például hogyan használja az adott terméket először, hogyan készítse el a tökéletes rántottát stb.), de még nem tudja a lépéseket.
12. Sorozatok: Van egy hosszabb témád, amit egy bejegyzésben túl hosszú lenne kifejteni? Inkább kisebb részekre bontanád? Készíts belőle sorozatot! Ha például van egy projekted, ami több hónapot is felölel, és szívesen bemutatnád, hogy hol tartasz a folyamatban, hogyan haladnak a munkálatok, akkor a sorozat formátumot bátran használhatod! Készíts videót, ahol minden egyes részben bemutatsz egy újabb lépést. A sorozatok kedvelt blogbejegyzés formák.
Eseményekhez, ünnepnapokhoz kapcsolódó blogbejegyzések:
13. Fontos események a vállalkozásod életében: Írd le és oszd meg, hogy mik történnek a vállalkozásod életében! Lett egy új kollégátok? Új irodába költöztetek? Jelöltek Titeket egy díjra? Részt vettetek egy nagy eseményen? Mutasd be a folyamatot, milyen hatással volt ez Rátok, miket tapasztaltatok, mik az újdonságok. Ezáltal még személyesebb, szerethetőbb lesz vállalkozásod!
14. Ünnepnapok, nemzetközi ünnepek: Ez minden bizonnyal ismerős, ugyanis a vállalkozások nagy része épít bizonyos ünnepnapokra (Valentin nap, Black Friday, Anyák napja, Karácsony, stb.). Ezeket az ünnepnapokat, nemzetközi ünnepeket használhatod Te is a saját vállalkozásodhoz illően.
Írj arról, hogyan készültök az adott eseményre, milyen termékek/szolgáltatások a legnépszerűbbek ilyenkor, mutass be az adott ünnepnek megfelelően egy munkát (például tematikus fotósorozat). Veheted személyesebbre is a bejegyzést (Ti a cégen belül hogyan ünnepleltek). Összekapcsolhatod akcióval, nyereményjátékkal is (lásd lentebb).
15. Évfordulók – nyereményjáték: Elmúlt egy év a vállalkozásod életében? Szeretnéd ezt megünnepelni, úgy, hogy közben adsz is? Készíts nyereményjátékot és ünnepelj a vásárlóiddal! Népszerű és gyakran használt megoldás! Nagyon sok esemény alkalmas arra, hogy nyereményjátékkal összekösd (például az első 100 termék eladása után, a vállalkozás születésnapját ünnepelve, X számú követő elérésekor, ünnepnapok alkalmával stb.).
Nézd meg melyik ünnepeket tudod a saját vállalkozásodhoz kötni, ahhoz alakítani és indíts el egy nyereményjátékot. Ezzel nem csak új érdeklődőket, követőket szerezhetsz, de fel is pörgetheted a forgalmadat, mert a nyereményjátékokat mindenki szereti!
Ügyfél történetek, interjúk:
16. Interjú: Sokan szeretik a szakmai, szakértői interjúkat, főleg azokat, amik releváns tartalommal bírnak és segítséget, tanácsot nyújtanak az olvasóknak. Készíts interjút egy szakmabeli társaddal, vagy olyan személlyel, aki inspirált Téged, vagy, aki hasonló cipőben jár, mint Te.
Beszélhettek aktuálisan felmerülő problémákról, azok megoldásáról, várható trendekről, szakmába vágó dolgokról, olyan témákról, ami az olvasóknak, követőknek szól.
17. Kedvenc Ügyfél történeted: Írd le melyik volt az évben/hónapban a kedvenc munkád, Ügyfél történeted és miért. Melyik projekted volt a legnagyobb kihívást jelentő, melyik volt a legemlékezetesebb, melyiket érezted igazán magadénak. Írd le az Ügyfél visszajelzését is, készíts közös képet, így még személyesebb és a bizalom építésben is segít!
18. Az első Ügyfeled/ az első munkád: Egy vállalkozás életében maradandó és fontos pillanat, amikor megtörténik az első vásárlás, lezajlik az első projekt/megbízás.
Mutasd be Neked melyik volt az első munkád, hogyan zajlott a közös munka, milyen érzések zajlottak le benned, milyen érzés volt, hogy Téged választottak. Mellékelj képet a folyamatról és a végeredményről is.
Személyesebb blogbejegyzések:
19. Inspiráló személyek: Ha van Számodra olyan személy (vagy több is), aki inspirálóan hatott Rád, vagy segített elindulni azon az úton, amin most haladsz, akkor oszd meg másokkal is. A motivációs, inspirációs történetek népszerűek, és sokan alkalmazzák! Írd le, hogy ki az a személy, miért volt olyan nagy hatással rád, mi az, amiben segített.
Nehéz pillanatokat éltél meg? Mi, vagy ki volt az, aki átlendített azon a helyzeten? Lehet, hogy pont ugyanazon a folyamaton esik most éppen át valaki és ezzel motiválhatod Őt, löketet adhatsz Számára!
20. Hasznos könyvek/szakmai anyagok/összefoglalók: Minden szakmához kapcsolódóan vannak hasznos olvasmányok, ajánlott tartalmak, tananyagok, ezeket is bátran mutasd be. Írd le mit olvasol éppen, gyűjtsd ki a hasznos tanácsokat, tippeket és készíts egy kivonatot belőle.
Kifejtheted a véleményedet is 1-1 résszel kapcsolatban, leírhatod, hogy Rád milyen hatással volt az adott könyv. Sok lehetőség rejlik ebben a témában is!
21. Vicces történet: Veled is előfordult már, hogy nem úgy sikerültek a dolgok, mint ahogyan azt eltervezted? Bátran mutasd meg, ha elrontottál valamit! Mesélj el egy vicces történetet, ami megtörtént Veled, hadd mosolyogjanak mások is.
22. A színfalak mögött: Mindenki kíváncsi arra, hogy mások hogyan is dolgoznak a „színfalak mögött”. Mutasd meg egy blogbejegyzés alkalmával Nálatok hogyan zajlik egy átlagos nap.
Fűszerezheted humorral, készíthetsz a bakikról egy összeállítást (például elképzelés vs. valóság képek), legyen szórakoztató!
23. Idézetek és vélemények: Van olyan idézet, ami inspirált Téged? Hatással volt Rád szakmailag? Egy adott állapotodat jellemezte? Oszd meg ezeket az idézeteket és fejtsd ki saját véleményedet, vond le a tanulságot, Te hogyan értelmezed, hogyan illik a vállalkozásodhoz. Ez a megoldás alkalmas arra is, hogy párbeszédet alakíts ki olvasóiddal.
Inspiráció és az új blogbejegyzés:
A listánk végére érve láthatod, hogy mennyi lehetőség rejlik 1-1 blogbejegyzés témájában. Milyen izgalmas és érdekes tartalommal töltheted meg az írásodat.
Nézd át a listát, készíts jegyzetet, alakítsd át az ötleteket, hogy a Te profilodhoz, vállalkozásodhoz illő legyen és már kezdheted is az új blogbejegyzést! Ha elakadnál, mert nincs témád térj vissza, inspirálódj és bővítsd ki a listádat új ötletekkel!
Blog írásra fel!