Vállalkozóként új ügyfelek szerzése, a forgalom növelése nem egyszerű feladat, érdemes újabb és újabb lehetőségek után kutatni, amik segítenek céljaink elérésében. Éppen ezért jó, hogy rendelkezésünkre állnak ingyenesen elérhető eszközök, mint például a Google Cégem szolgáltatás is.
A Google Cégem segít abban, hogy vállalkozásodat könnyedén megtalálják az interneten. Növelheted az online jelenlétedet, forgalmat terelhetsz a weboldaladra, és bizalmat építhetsz az Ügyfeleid körében (erről bővebben itt és itt is írtam) – na és persze új ügyfeleket is szerezhetsz.
Mi is pontosan a Google Cégem?
A Google Cégem (Google Business Profile) a Google egyik ingyenes és egyre elterjedtebb eszköze az ügyfélszerzéshez, valamint az online jelenlét növeléséhez. Az oldalra vállalkozók és cégek egyaránt regisztrálhatnak. Később pedig, ha valaki rákeres az adott vállalkozásra a Googleben, megjelenik a létrehozott cégprofil – ez az, ami a jobb oldalon, egy információs blokk formájában jelenik meg.
Kereséseid alkalmával már biztos Te is találkoztál vele – így néz ki például:
Hogyan tudod elkészíteni a saját cégprofilodat?
Ahhoz, hogy eltudd készíteni a saját cégprofilodat szükséged lesz először is egy Google-fiókra. Ha még nincsen Google-fiókod, akkor nulladik lépésként kezdd annak a regisztrációjával!
Ha ezzel megvagy, akkor ide kattintva tudod elkezdeni a Google Cégem profil regisztrációját.
Kattints a „Kezelés most” kék színű gombra, majd ez a kép fog fogadni:
Itt két lehetőség is rendelkezésünkre áll:
- Írd be a keresőbe a vállalkozásod nevét – ha már szerepelsz a Google rendszerében hitelesítened kell az adatokat.
- Ha nem találod a vállalkozásodat a keresőben, akkor kattints „A vállalkozás felvétele a Google rendszerébe” gombra. Ebben az esetben meg kell adnod a vállalkozás adatait (vállalkozás neve, üzleti kategória).
Ha ez kész, akkor a következőkben meg kell adnunk a vállalkozásunk postai címét, majd beállíthatjuk az olyan részeket is, mint kapcsolatfelvételi adatok, házhozszállítás lehetőségei.
Végül, igazolnunk kell, hogy valóban Mi kezeljük a vállalkozás profilját – ezt többféleképpen is megtehetjük. Kérhetsz levelezőlapot a postai címedre, amiben szerepel egy ellenőrző kód, vagy igazolhatod az adatokat telefonon, emailben, videóhíváson keresztül is.
A folyamat utolsó lépéseként pedig megadhatod a szolgáltatásokat, a nyitvatartási időt, készíthetsz a vállalkozásról leírást, tölthetsz fel fotókat a termékekről/helyszínről stb.
Honnan tudod, hogy a Google Cégem fiókod igazolva van?
Ha belépsz a Google Cégprofil-kezelőbe megjeleníti Neked azokat a cégprofilokat, amelyeket regisztráltál a korábbiakban. Itt az „Állapot” résznél megjelenik majd egy kis pipa, mellette az „igazolva” szóval. Itt tudod egyébként szerkeszteni és eltávolítani is a cégprofilokat.
Milyen beállításokat végezz el a Cégprofilodban?
Alapbeállítások:
- Töltsük ki az adatainkat és folyamatosan frissítsük: Már a cégprofil regisztrálásakor igyekezzünk minél több, a vállalkozáshoz kapcsolódó információt megadni és kitölteni a mezőket.
Amennyiben változás történik az adataidban például megváltozik a telefonszámod, a vállalkozásod helyszíne, a nyitvatartási idő stb. akkor azokat is frissítsd a profilodban. Egyrészt azért, hogy az ide látogatók releváns információkkal találkozzanak, másrészt pedig a Google is értékeli, ha foglalkozunk a profilunkkal és az adatainkkal.
TIPP: Használj kulcsszavakat a vállalkozás nevénél, a leírásban és a szolgáltatások között. Válaszd ki a megfelelő kulcsszavakat és azokat jelenítsd meg ezeknél a részeknél. Bizonyos keresések alkalmával a mi vállalkozásunk kerülhet a találati lista elejére.
Haladó beállítások:
- Kategóriák/alkategóriák beállítása: A cégprofil-kezelőben a „Szolgáltatások” résznél a korábban beállított elsődleges üzleti kategóriához hozzárendelheted a szolgáltatásaidat. Azonban arra is van lehetőség, hogy további alkategóriákat/alszolgáltatásokat is beállíts.
Érdemes itt minden olyan szolgáltatást összegyűjteni, ami releváns, és amivel valóban foglalkozol. Ha elkezded begépelni a szavakat automatikusan felugranak javaslatok, de plusz elemeket is hozzáadhatsz.
- Vélemények feltüntetése: Ha befejezted a Megrendelőd által kért feladatot/projektet/megbízást akkor kérd meg, hogy írjon szöveges értékelést Számodra. A szöveges értékelések megjelennek majd a cégprofilod adatainál. Így a látogatók már első körben találkoznak a visszajelzésekkel, ha rá keresnek a vállalkozásodra – ez a bizalom kiépítésében is fontos szerepet játszik.
Véleményt pedig igen egyszerűen „rögzíthetsz” a Google Cégem cégprofilodban. A Google keresőbe beírva vállalkozásod nevét a jobb oldalon megjelenő információs blokkban szerepel a „Vélemények” rész, kattints a „Értékelések szerzése” részre. Ezt követően kapsz majd egy automatikusan generált linket, amit elküldve a Megrendelőd letudja írni a véleményét.
- Visszajelzések: Ha pedig megérkeznek a vélemények a Megrendelőktől, Vásárlóktól, akkor szánj időt arra, hogy ezekre választ is írsz. Ez vonatkozik a beérkező kérdésekre is. Előfordulhat, hogy negatív vélemény is érkezik, de érdemes azt is kezelni és korrekt választ írni rá.
Ezeket a válaszokat a jövőbeli Ügyfelek is láthatják, így nem mindegy, hogy milyen válaszok születnek, és hogyan kezeled őket.
- Töltsünk fel képeket/videót: A cégprofil-kezelő „Fotók” résznél arra is van lehetőséged, hogy feltöltsd a vállalkozásod logóját, képeket a munkádról, kültéri, valamint beltéri fotókat a vállalkozásod helyszínéről. Sőt még videó feltöltésére is van lehetőséged!
Fontos, hogy amikor képet töltesz fel az jó minőségű legyen, mert ezek a képek a keresések alkalmával is megjelennek. Nem túl szerencsés, ha elmosódott, sötét, régi/nem aktuális képeket látnak vállalkozásodról a leendő Ügyfeleid. Ügyelj arra, hogy ezeket a képeket is frissítsd, tölts fel újabbakat.
Google Cégem – összefoglaló:
Ha még nincs Google Cégem cégprofilod, akkor itt az ideje, hogy elkészítsd és új ügyfeleket szerezz!
Segítségével könnyebben megtalálhatják majd vállalkozásodat az érdeklődők és már a bizalom kiépítését itt is elkezdhetjük (a fotók, visszajelzések, elérhetőségek, leírások stb. révén).
A kezelőfelületen nagyon sok mindent betudunk állítani még pluszba a fentieken kívül. Útvonaltervet is készíthetünk, hogy könnyebben megtalálják üzletünket az érdeklődők, vagy termékeket tölthetünk fel. De mindezek mellett még statisztikai adatokat is kapunk arra vonatkozóan például, hogy hogyan keresnek rá a vállalkozásunkra, milyen műveleteket hajtanak végre az érdeklődők és hányszor nézték meg a fényképeinket.
Tehát nincs is más hátra, minthogy kipróbáld és ami a legjobb, hogy INGYENES.